Gilx | Bucak Web Tasarım ve İnternet Bilişim Hizmetleri http://www.gilx.web.tr Gilx | Bucak Web Tasarım ve İnternet Bilişim Hizmetleri tr Copyright &copy; 2010, http://www.gilx.web.tr Gilx | Bucak Web Tasarım ve İnternet Bilişim Hizmetleri http://www.gilx.web.tr images/gilx-logo.gif 200 100 <![CDATA[Veri korumasının son durumu Ankara'da görüşmeye başlandı]]> Ankara’da gerçekleştirilen “Veri Korumasında Gelecek Adımlar” seminerinde ekonomik kalkınmanın hızlandırılmasında kurumlar ve bireysel kullanıcılar için veri koruma ve gizliliğin önemine dikkat çekildi.

T.C. Kalkınma Bakanlığı’nın ev sahipliğinde CIPL (Bilgi ve Politika Liderliği Merkezi) ve Boğaziçi Üniversitesi’nin işbirliği veMicrosoft Türkiye’nin katkılarıyla gerçekleştirilen “Veri Korumasında Gelecek Adımlar” seminerinde veri koruması alanında dünyada yaşanan gelişmeler ele alınırken, veri korumasının güçlü ve zayıf yanları ile yasal düzenlemelerin güncellenmesi için yapılmış olan son teklifler masaya yatırıldı. Veri korumasında yeni yaklaşımların değerlendirildiği seminerde yoğun veri kullanımı desteklenirken hesap verilebilirliğin nasıl etkin koruma sağlayabileceğine dikkat çekildi. Seminerde aynı zamanda en iyi uygulama örneklerinin Türkiye'de teklif edilen gizlilik ve veri koruma yasaları ışığında nasıl uygulanabileceği tartışıldı. Etkinliğe Adalet Bakanlığı temsilcileri, akademisyenler, iş dünyası ve düzenleyici kuruluşlardan birçok temsilci katıldı.

Etkinliğin açılışını gerçekleştiren T.C. Kalkınma Bakanlığı Bilgi Toplumu Dairesi Başkanı Emin Sadık Aydın, bilgi işlem teknolojilerinin büyüme, kalkınma ve rekabet için önemine vurgu yaparken, “Türkiye’nin bir sonraki bilgi toplumu stratejisinin uygulamasına başlarken, bu seminerde gerçekleştirilen tartışmalar son derece faydalıdır. Veri koruma ve gizlilik bilgi tabanlı toplumların temel öğesidir. Bilgi ve Politika Liderliği Merkezi, Boğaziçi Üniversitesi ve Microsoft ile ortak çalışmalarda bulunmaktan çok mutluyuz” dedi.

Dünya çapında mevcut veri koruması mevzuatı ile ilgili örneklerin de ele alındığı panelde konuşan Bilgi ve Politika Liderliği Merkezi (CIPL) Küresel Politika Başkan Yardımcısı Paula Bruening ise “Hizmetler, cihazlar ve uygulamaların yakınlaşan patlaması ve gerçekte sınırsız ve ucuz depolama olanakları işletmeler, sağlık kuruluşları, hükümetler ve birçok diğer alan için önemli fırsatlar yaratıyor. Bu fırsatlar sadece teknoloji kullanımı ateşleyen veriler korunduğunda ve uygun şekilde kullanıldığında değerlendirilebilir” dedi.

Aynı oturumda söz alan Microsoft Corporation Kıdemli Avukatı Geff Brown, “Bilişim endüstrisinin en büyük artısı, müşterinin güvenidir ve teknolojiler veri korumasını gözeterek geliştirilmelidir. Microsoft her an bağlı olduğumuz, çevrimiçi işletmelerin her yanı sardığı ve sosyal ağların hâkim olduğu, ayrıca birçok türde bilgisayar ve cihazda bilgi akışı ve depolamasının olduğu bir çağda kişisel verilerin korunmasıyla ilgili bu tartışmaya katılmaktan mutluluk duyuyor” diye konuştu.

Artan veri koruma çıktılarına odaklanırken yenilikçilik ve veri akışını mümkün kılan veri koruma yasalarının destekçisi olduklarına dikkat çeken Intel EMEA Veri Koruma Müdürü Christoph Luykx, “Kullanıcıların güvenliği ve gizliliğini korunmak için kapsamlı gizlilik mevzuatının getirilmesinin en iyi yollardan biri olduğuna inanıyoruz. Buna göre, veri koruma yasaları ve Türkiye’nin kullanıcı haklarını daha da geliştirmek için veri koruma yasal çerçevesinin oluşturulmasına dair çabalarını destekliyoruz” dedi.

Küresel veri hareketlerinin önemi ile verilerin yenilikçi şekillerde kullanılarak rekabet ve ekonomik büyümenin desteklenmesinin önemine vurgu yapılan oturumlarda gelişimin sağlanabilmesi için bireyin korunması ve pazarda güven ortamının desteklenmesi yolunda etkili gizlilik yönetimine olan ihtiyaca dikkat çekildi. Panelistlere göre, etkili yönetim için teknolojilere eşit mesafede durmak, aşırı belirleyici kurallardan kaçınmak ve kaynakları gizliliğe uygun fayda sağlamayan ve bürokratik yük oluşturan önlemler yerine, korumaya adamak gerekiyor. Seminerde gerçekleştirilen tartışmalar ve görüşmeler Türkiye’de etkili veri mevzuatının oluşturulmasında önemli bir yeri bulunan, taslak veri koruma kanununu incelemekte olan çeşitli paydaşlara yeni bir boyut kazandırdı. Veri koruması, yeni fırsatlarla dolu bir platformun açılarak ekonomik kalkınmanın hızlandırılması ve Türkiye’nin 2023 vizyonunun gerçekleştirilmesi yolundaki en önemli köşe taşlarından biri olarak dikkat çekiyor.

]]>
<![CDATA[artık TK uzantılı domainler ücretsiz dağıtılacak]]> Dot TK, TK İnternet alan adları yönetimi bugün Türkiye'de kişilere ve işletmelere ücretsiz alan adı kaydını açıyor.

Dot TK’nın Mayıs 2008 tarihinde İstanbul'da gerçekleşen ilk tanıtımından itibaren .TK alan adları büyük popülerlik kazandı. Bu tanıtım Türkiye’de çok ciddi ve pozitif bir etki yarattı.

“Faydaları belirgindir” diyor Joost Zuurbier, Dot TK’nin CEO’su. “Dot TK açıkça Türk alan adını temsil etmektedir. Kolayca hatırlanabilen açık ve basit web adresi, web sitesi sahipleri ve ziyaretçileri için gerçek bir avantaj yaratır.”

16 Şubat 2012'den itibaren tüm .TK alan adları ücretsiz olarak Dot TK’nın web sitesinde www.dot.tk ve Dot TK’nın DomainShare programının üyesi olan hosting sağlayıcıları üzerinden alınabilecek. Dot TK herkes için ücretsiz alan adı vermenin gerekliliğine inanmaktadır.

Alan adları her geçen gün daha da önemli bir emtia haline gelmiştir ve 2013 yılında yeni üst düzey alan adları - sınırsız sayıda yeni alan adı yaratarak pazar payı elde etmeye çalışacaktır.

“Biz de Türkiye’de ücretsiz alan adı sağlayarak pazar payımızı daha da artıracağız diyor”, Zuurbier ve ekliyor; alan adları satışı üzerinden kazanılan bir kaç lira, ücretsiz alan adı vererek elde edilebilecek diğer gelir kaynaklarından çok daha azdır. Dot TK, Aralık 2011 itibariyle dünya çapında ülke kodlu üst düzey alan adları içerisinde üçüncü en büyük alan adı olmuştur. Türkiye’de alan adlarını ücretsiz kayda açarak da önümüzdeki yıllarda bu pozisyonumuzun hızla bir numara olacağına inanıyoruz.”

Ücretsiz alan adları Dot TK’nın içerik kurallarına uygun olmalıdır. Yetişkin eğlence ya da terörist bilgileri gibi bazı içeriklere izin verilmez. Ayrıca, son kullanıcılar kaydettikleri ücretsiz alan adlarının asıl sahibi olmazlar fakat ücretsiz olarak kullanabilirler. Eğer alan adlarının asıl sahibi olmak isterlerse ücretlerini ödeyerek satın alabilirler.

]]>
<![CDATA[e-kimlik (elektronik kimlik kartı) dağıtımı başlıyacak]]> İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin, elektronik kimlik kartı dağıtımına bu yıl başlanacağını ve 3 yıl içinde tamamlanacağını açıkladı.

İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin, e-Dönüşüm Türkiye Projesi kapsamında vatandaşın günlük yaşamını kolaylaştırmaya yönelik hayata geçirilen ve önümüzdeki dönemde başlatılması planlanan uygulamalara ilişkin çalışmaları AA muhabirine anlattı.

Şahin, öncelikle güvenlik hizmetleriyle meşgul oldukları için İçişleri Bakanlığının ''güvenlikten sorumlu bakanlık'' olarak algılandığını, ancak bunun eksik bir algılama olduğunu, güvenlik hizmetleri dışında vatandaşın günlük yaşamında konforu artırmaya yönelik de çok önemli çalışmalar yaptıklarını belirtti.

Bu yıl içerisinde elektronik kimlik kartı dağıtımına başlanacağını belirten Şahin, 3 yıllık bir periyotta tamamlamayı planladıkları bu projeyi daha erken uygulamayı hedeflediklerini söyledi.

Araç Sürücü Bilgi Sistemi sayesinde ikinci el araç satışlarında devir işlemlerini çok kısa sürede gerçekleştirme imkanının sağlandığını ifade eden Şahin, ''5 dakikada ikinci araç devri yapılıyor. İkinci el araç satışları çoğaldı. Burada daha önce 450 lira olan tescil işlemi 25 liraya mal olabiliyor'' diye konuştu.

Yeni araç satın alanların tescil işlemlerini de ASBİS üzerinden araç bayileri aracılığıyla gerçekleştirebileceğini dile getiren Şahin, ''Bu sistemi Türkiye geneline yaygınlaştırmadan Ankara il merkezinde sadece otomobil cinsi araçlar için 21 Kasım 2011 itibarıyla pilot uygulamasını başlattık'' dedi.

E-Pasaport ile biyometrik pasaport uygulamasını başlattıklarını anlatan Şahin, ''Başvurudan en geç 3 gün içerisinde başvuru sahibine yeni düzenlenmiş elektronik özellikli pasaportlar ulaştırılıyor. 1 Haziran 2010 tarihinden bu yana 3 milyon 655 bin 130 adet okunabilir çipli yeni pasaport tanzim edildi'' şeklinde konuştu.

]]>
<![CDATA[Türkiye'de her 7 kişiden 1'i e-devlet kullandı]]> PTT'den, ilk kez dağıtılan e-devlet şifresi sayısı 11 milyon 853 bin 59'a ulaştı.

Bilgi Toplumu Stratejisi kapsamında 18 Aralık 2008 tarihinde başlayan uygulama kapsamında vatandaşlar PTT şubelerine gitmek ve kimliklerini ibraz etmek suretiyle kendilerine ait bir şifre oluşturabiliyorlar ve e-devlet kapısından bu şekilde geçebiliyorlar.

e-devlet kapısı için ilk kez şifre talebinde bulunan kişilerden 1 lira, şifrenin kaybedilmesi veya unutulması gibi durumlarda yeniden şifre talebinde bulunanlardan ise hizmetin karşılığı olarak 10 lira tahsil ediliyor.

AA muhabirinin PTT verilerinden yaptığı derlemeye göre, 74,4 milyon nüfusu bulunan Türkiye'de yaklaşık her 7 kişiden biri e-devlet şifresi aldı. PTT'nin ilk kez dağıttığı e-devlet şifresi 11 milyon 853 bin 59 olurken, 884 bin 475 unutulan/kaybolan, 15 bin 662 de iptal edilen şifrelerle birlikte PTT bugüne kadar toplamda 12 milyon 753 bin 196 şifre dağıtmış oldu.
Böylece PTT'nin e-devlet şifresinden bugüne kadar elde ettiği gelir 20 milyon 697 bin 809 liraya ulaştı.

E-devlet uygulamasına en çok İstanbullular, en az Hakkarililer ilgi gösterdi.

]]>
<![CDATA[Türkiye internet kullanımında dünya da 16. sırada]]> Türkiye internet kullanımında dünya da 16. sırada.

İnternet pazarlama alanında faaliyet gösteren bir firmanın hazırladığı “Dünya ve Türkiye İnternet Raporu 2007” raporuna göre, Türkiye; etkin internet kullanıcı sayısı açısından dünya sıralamasında 16. sırada yer alıyor.

İnternet Kullanıcı Adedine Göre Tüm Dünya Performansı”nın sıralandığı rapora göre, dünyada nüfusun yüzde 16.9’u, yani 1 milyar 114 milyon 275 bin kişi internet kullanıyor dedi.

İnternet kullanımının son bir yılda yüzde 208 arttığı dünyada internet kullanıcılarının yüzde 35.8’i Asya’da (398.7 milyon kişi), yüzde 28.3’ü Avrupa’da (314.8 milyon kişi), yüzde 20.9’u Kuzey Amerika’da (233.1 milyon kişi), yüzde 8.7’si Güney Amerika’da (96.3 milyon kişi), yüzde 3’ü Afrika’da (33.3 milyon kişi), yüzde 1.7’si Orta Doğu’da (19.4 milyon kişi), yüzde 1.6’sı ise Avustralya’da (18.4 milyon kişi) yaşıyor.

Bölgeler arasında internet kullanıcılarının nüfusa oranı açısından Kuzey Amerika yüzde 69.7 ile ilk sırada yer alırken, bu bölgeyi yüzde 53.5 ile Avustralya, yüzde 38.9 ile de Avrupa izliyor. İnternet gelişim oranı bir yıl öncesine göre yüzde 638 artsa da hala nüfusunun sadece yüzde 3.6’sı internet kullanıcısı olan Afrika ise internet yaygınlığının en az olduğu bölge.

İNTERNETİ EN ÇOK KULLANAN ÜLKELER

Dünyada kullanım oranı açısından en fazla performans gösteren ülkeler ve bölgeler arasında ise 258 bin kişinin internet kullandığı, 299 bin nüfuslu İzlanda, yüzde 86.3’lük kullanım oranıyla ilk sırada yer alıyor. 9.1 milyon nüfuslu İsveç, 7 milyon etkin internet kullanıcısı ve yüzde 75.6’lık oranla ikinci sırada, 4.2 milyon olan nüfusun 3.2 milyonunun interneti kullandığı Yeni Zelanda ise yüzde 74.9’la üçüncü sırada bulunuyor. Bu ülkeleri sırasıyla Portekiz, Hollanda, Avustralya, ABD, Danimarka, Hong Kong ve Lüksemburg izlerken, Türkiye ise bu tabloda yüzde 21’lik oranla 61. sırada bulunuyor.

İNTERNET KULLANICI SAYISI EN FAZLA OLAN ÜLKELER
İnternet kullanıcı sayısı açısından, “internetin kalbi” olarak nitelendirilen ABD’nin 211 milyon kullanıcıyla birinci sırada olduğu dikkati çekiyor. İnternet ve bilişim sektörünün yeni merkezi olmasına rağmen internetin halka yeteri kadar ulaşmadığı, internet kullanıcısının nüfusuna oranının yüzde 10.4 olduğu Çin ise 137 milyon internet kullanıcısı ile ikinci sırada bulunuyor.

Çin’i 86.3 milyon kullanıcıyla Japonya, 50.4 milyon kullanıcıyla Almanya, 40 milyon kullanıcıyla Hindistan, 37.6 milyon kullanıcıyla İngiltere takip ediyor. Türkiye 16 milyon 7 bin 200 olan etkin internet kullanıcısıyla 16. sırada yer alıyor.

İNTERNET GELİŞİM HIZI
Dünyada internet gelişimi hızla devam ederken, özellikle Afrika ve Asya ülkelerinde bir yıl öncesine göre gelişim oranının daha fazla olduğu gözleniyor. Nüfusun çok az bölümünün internetle uğraştığı ülkelerde, internete gösterilen küçük oranlardaki ilgi, kullanım gelişim oranlarında büyük yükselişlere neden oluyor.

İNTERNETTE EN FAZLA KULLANILAN 10 DİL
İnternetin dili İngilizce olarak bilinse de son yıllarda bu alana daha fazla ilgi gösteren ülkelerin kullanıcılarına yönelik o ülkeye ait dil destekli içerikler de oluşturuluyor. Sanal ortamda 328.6 milyon kişiye hitap eden İngilizce, yüzde 29.5 oranla internette hala en fazla kullanılan dil olma özelliğini korurken, internette hızlı atağa kalkan Çin, Çince içerikli web sitelerini de hizmete sunuyor. Çin’deki “aç kullanıcı”nın ilgisini çekmek isteyen dünya çapındaki siteler ekstra dil hizmetleri arasında Çince içerikleri de eklemeye başladı. 159 milyon kişinin yararlandığı Çince siteler, internet kullanıcılarının yüzde 14.3’üne hitap ederken, internette en fazla kullanılan 10 dil arasında İngilizce ve Çince’nin ardından sırasıyla İspanyolca, Japonca, Almanca, Fransızca, Portekizce, Korece, İtalyanca ve Arapça bulunuyor.

Raporu hazırlayan Aytaç Mestçi, dünyada internete bağlı bilgisayar sayısının 1992 yılında bir milyon iken günümüzde 1 milyar 115 milyona ulaştığını, bu sayının bilişim dünyasındaki gelişimin en basit örneği olduğunu belirtti.

İnternetin 15 yıl önce üniversiteler ve askeri üslerle önemli birkaç kuruluş tarafından kullanıldığına işaret eden Mestçi, özellikle kalkınmaya yeni yeni başlayan ülkelerin internet kavramıyla tanışmaları ve bilişim sektöründeki yenilikler sayesinde internetin artık hayatın vazgeçilmez parçası haline gelmeye başladığın

]]>
<![CDATA[Alexa değerlerini düşürmek ve sıralamada yükselmek]]> Bu konumuzda alexa sıralamalarımız hakkında biraz bilgi edineceğiz. Alexa dünya üzerindeki bütün siteleri sıralamasına tabi tutar bu sıralamayıda bir takım verilere göre yapar nedir bu değerler derseniz tabikide site trafiğidir Bucak Gilx Web sitesinin ziyaretçi sayısı ve ziyaretçi sürekliliğidir. yani siteniz ne kadar kalabalık bir ortama sahipse alexa sizleri o kadar üst sıraya çıkartır. Bu trafik değerleri her siteden aynı şekilde kesin sonuç değerler olarak alınamaz peki ya neden ? Çünkü Alexa trafik değerlerini ilk olarak browser alexa toolbar kullanan kullanıcılardan belirler ikinci olarak ise sitenize yerleştirdiğiniz alexa pul ile bunu gerçekleştirir.

Burdan şunu anlıyoruzki browserlarında alexa toolbar kullanan kişiler zaten webmasterlerdir ve bize düşen ise bu webmasterlerin ilgisini çekecek bir şeyler yapmaktır nedir bunlar, ilgili konu, makale, döküman v.s. ikinci olarak ise tabikide sitenizde alexa pulunu bulundurmak olucaktır.

Sitenize alexa pulu koymak için buraya tıklayabilirsiniz.

Konuyu toparlamak gerekirse; sitenize gelen ziyaretçilerin toolbar kullanması yada kullanmaya teşvik etmeniz ve sitenizde alexa puluna yer vermeniz alexa sıralamasında sizin yararınıza olucaktır. Tabi her makalemizde belirttiğimiz gibi illa ki özgüven ve sabır şart.

]]>
<![CDATA[2012 yılında reklam harcamaları artacak]]> Bucak Gilx internet ve bilişim hizmetleri olarak özellikle Google Adwords başta olmak üzere danışmanlığını üstlendiğimiz bir çok firmaya arama motorlarının sonuçlarında yer alan reklam kampanyalarında hizmet vermekte, ve reklamcılığın bu kolu üstünde diğer firmaların aksine size global ölçekli istatistik veriler sunarak destek olmaktayız. Bu istatistik verilerden en çarpıcılarından birini de sizlerle paylaşalım istedik.

eMarketer tarafından üstlenilen bir çalışmaya göre search ad campaign olarak adlandırılan arama sitesi reklam kampanyalarına yapılan harcama oranı geçen seneye göre 2012 yılında %27 oranında artacak. Geçtiğimiz sene içinde arama sitesi reklam kampanyalarına harcanan para 15.36 milyar dolar olurken bu sene sonu için tahmin edilen rakam ise 19.51 milyar dolar!

Bu miktarda paranın en büyük payını kimin aldığını da tahmin etmek pek de zor değil. Google geçtiğimiz sene bu pazarın %74.4′ünü elinde tutarken bu sene ise bu payının %77.9 oranına çıkması bekleniyor. Özellikle 2014 sonu için elinde tutacağı payın ise %80 oranında olacağı tahmini de Google markasının bu sektörü nasıl domine ettiğinin altını çizmekte.

Rakiplerinin durumu da pek iç açıcı değil gibi. Microsoft (Bing arama motoru) pazarda geçtiğimiz sene elinde %7 gibi bir oranı tutabilirken, 2014 senesinde de tahmin edilen oran sadece %8.7 . Yahoo ise gerilemeye devam ediyor. Geçtiğimiz sene Yahoo elinde %6.7 oranında pazar payını bulundururken, 2014 senesinde bu oranın %3 civarına düşeceği tahmin edilmekte.

]]>
<![CDATA[Bir web sitesi sahibi olmanın satışlara olan etkisi nedir?]]> Bir çok web sitesi sahibi, hali hazırda ellerinde bulunan sitelerinin satış performanslarından pek de mutlu olmadıklarını söyler durur. Aslında durum her zaman web sitesinin suçu olmayabilir tabii ki, ama bugün, Bucak Gilx internet ve bilişim hizmetleri olarak biz web sitenizin satış performansı ile ilgili değerlendirme yaparken hangi kriterleri göz önüne alacağımızı değerlendireceğiz.

Öncelikle şunu asla unutmamak lazım. Sitenizin performansını sadece Google Analytics veya benzeri bir istatistik sisteminden takip etmek size gerçekçi bir tablo sunmayacaktır. Hiç uzağa gitmeden kendi sitemizden örnek verelim. Halen görüntülemekte olduğunuz Antalya Tasarım Grubu Kurumsal İnternet Sitesi blogunda yer verdiği “acta yasası” , “sopa yasası” gibi konularda ilgili arama kelimelerinde 1. sırada olması tabii olarak sitemize ziyaretçi sağlamaktadır ancak hedeflememiz gereken kelimelerin “web tasarım” , “Bucak Gilx Web” , “web tasarım Bucak” ve benzeri arama kelimeleri olması gerektiği de barizdir. Misalen sitemiz “antalya web tasarım” kelimesinde son 4 senedir 1. sırada yer almaktadır.

Öncelikle siteniz ile ilgili kendinize şu soruları sormanız hayati önem taşır.

Web sitenizin asıl amacı nedir?

Sitenizi kurarken hedeflediğiniz amaç ve bu amaca erişmek için geçecek olan süreçteki planlamanızı gözden geçirmeniz gerekir. Bu sayede internet sitenizin içeriğini oluştururken hedefinizin dışına çıkmamayı ve size gerekmeyecek bir ziyaretçi kitlesini meşgul etmemeyi sağlayabilirsiniz.

Konuya en iyi örnekleri başarısız haber sitelerinden verebiliriz. Spesifik bir konuyu (örneğin Ekonomi) ele almayı hedefleyip, ziyaretçi çeker diyerek komik videolar yayınlamaya başlayan bir haber sitesi kısa vadede elde edeceği ziyaretçi girişinin ardından uzun vadede çok büyük bir başarısızlığa doğru yürümeye devam edecektir. Zira ekonomi makalesi arayan bir ziyaretçinin şirin bebeklerle dolu bir videoyu izleme eğilimi sanıldığından da azdır.

Web sitenizdeki ziyaretçilerin yöneldiği sayfalar nelerdir?

Sitenizin istatistiklerinde genellikle hangi sayfadan girilip, hangi sayfadan çıkıldığı ve siteye giriş ile çıkış arasında ziyaretçilerin görüntülediği sayfaları inceleyebilirsiniz. İşte sitenizin istatistik olarak hayati önem taşıyan verisi budur. Bu veri sayesinde ziyaretçilerin ilgi alanlarını algılayabilir, beğendikleri ve beğenmedikleri sayfaların farkına varabilir ve sitenizin en çok hangi sayfaları ile ziyaretçi çektiğini görebilirsiniz.

Tüm bu veriler sayesinde sitenizin satışlarınıza nasıl bir etki yarattığını farketmeniz çok daha kolay olacaktır. Ayrıca şu yolları kullanarak sitenizde ziyaretçilerin eğilimlerini görmeniz daha da kolaylaşacaktır.

  1. E-Ticaret sitelerinde sepete ekleme ve satın alma arasındaki süreci takip etmelisiniz. Bu sayede ziyaretçilerin satın alma işleminden vazgeçme oranlarını ve bu tür sizin için hoş olmayacak kriterleri öğrenip önlem almanız mümkün olacaktır.
  2. Bilgi dosyalarını ziyaretçilerin indirmelerine imkan sağlayacak alanlara ekleyebilirsiniz. Özellikle PDF formatında internette göreceğiniz bu dosyaların indirme oranlarını takip ederek zaman içerisinde sitenizin farkındalık yaratan bölümlerini keşfedebilirsiniz.
  3. Ziyaretçilerinizin geri dönüş oranları ile ziyaret sürelerini takip etmelisiniz. Bu sayede sitenizde yer alan içeriğin okunabilirliği, ilgi çekiciliği ve faydalı olması gibi unsurların ziyaretçiler tarafından ne derecede dönüşüm sağladığını görebilirsiniz.
  4. Reklam veriyorsanız bu reklamların trafiğinize ve satışlarınıza etkisini ölçmelisiniz. Reklam vermeden önce ziyaretçi eğiliminiz farklı olabilir, ancak reklam verdiğinizde gelen ziyaretçileriniz satın almaya eğilimli olduklarından sitenizdeki en kısa süreci takip etmeyi tercih edeceklerdir. Bu süreçte gelen ziyaretçilerinizin yaklaşımlarını değerlendirerek sitenizde giriş ve satın alma arasındaki süreyi kısaltabilir ve satış grafiğinizi yükseltmeyi hedefleyebilirsiniz.

Sonuç olarak önemli olan sadece bazı rakamları görmek değil, bu rakamların ardında yatan sırları da keşfetmek olacaktır. Bu sayede belki de bugüne kadar size hiç fayda sağlamamış web sitenizin nasıl değerli olduğunu farkedebilirsiniz.

]]>
<![CDATA[Firmanızın online itibar yönetimi için önemli öneriler]]> Google üzerinde firmanız ile ilgili hoşunuza gitmeyen içerikler ile karşılaşıyor, veya bu içeriklerin gerçekliğinden şüphe duyuyorsanız “online itibar yönetimi” sizin başvurmanız gereken bir danışmanlık konusudur. Özellikle bu konuda sorun yaşamamak için en temel adımlarda doğru hamleleri uygulamanız doğal olarak sizin için en faydalısı olacaktır.

Bugün yazımızda sizlere online itibar yönetiminin en temel unsuru olan SEO, yani Arama Motoru Optimizasyonu konusunda dikkat etmeniz gereken temel kurallardan bahsedeceğiz. Her ne kadar ilk başta organik olarak bağ kurulamaz gibi görünse de, firmanızın isminin yazıldığı durumda bile kurumsal internet sitenizin yerine sonuçlarda yer alan alakasız internet sitelerini saf dışı bırakmak için başarılı bir SEO çalışması, online itibar yönetimi ile ilgili en temel unsur olmaktadır.

Online itibar yönetimi ile ilgili dijital iletişim ve bülten yayınları mecraları konularına daha sonra değineceğimizi belirterek şimdi sizlere kurumsal SEO çalışmalarınızda göz önüne almanız gereken temel 13 ipucu ile yardımcı olalım.

  1. Son Kullanma Tarihi bulunan içeriklerden uzak durun…
    Kurumsal sitenizin herhangi bir alanında, ister blog alanı olsun, ister makaleler köşesi olsun, yayınlayacağınız bilgilerin sadece bugün için değil, tüm zamanlar için geçerliliğini koruyacak içeriğe sahip olmasını hedeflemeniz sizin avantajınızadır. Bu sayede yıllar sonra bile sizin arama sonuçlarında yer almanız, ve bu sonuçlardan size ulaşan ziyaretçilerinizin sitenizde daha uzun süre kalarak sizinle iletişime geçme oranının artması elde edilecektir.
  2. Kurumsal Sosyal Medya profillerinizi güncel tutun…
    Firmanız için oluşturduğunuz Facebook sayfasından, Google+ sayfasına, LinkedIn firma sayfanıza kadar bütün kurumsal profillerinizin güncel olduğundan emin olun. Google arama sonuçları için etkilerinin ne derecede olacağı tartışılabilir, ancak size herhangi bir mecradan ulaşan kişilerin doğru bilgiler edinmesi kurumsal itibar konusu için son derece önemli bir olgudur.
  3. Müşteriniz gibi düşünmeyi öğrenin…
    Müşterilerinizin neleri önemseyip, neleri göz ardı edeceğini bilmeniz gerekmektedir. Genç bir yaş kitlesine hitap eden bir firmanın, Dede Efendi ve eserleri hakkında bir araştırma yayınlaması, bu araştırmanın değerini asla azaltmayacaktır, ancak kitlenizin de ilgisini ne derecede çekeceği bir soru işareti olacaktır. Kurumsal müşteri portföyünüzün eğilimlerini, ilgi alanlarını bilerek internet mecralarınızda kullanacağınız içerikleri doğru seçmeniz online itibarınız açısından son derece etkilidir.
  4. Uzmanlarla çalışın…
    İnternetin gücünü asla küçümsemeyin. Kurumsal olarak yapacağınız en ölümcül hata bu olacaktır. Yıllarca emek verdiğiniz firmanızın bir tane hatası yüzünden sosyal medya üzerinde “günah keçisi” durumuna düşmeniz tabiri caizse an meselesi olabilmektedir. Bu durumlarla karşılaşmamak için firmanızın gerektiği zamanlarda, anında açıklamalarını duyurabilmesi hayati önem taşımaktadır. Bu sebepten ötürü sosyal medya danışmanlığı konusunda bir uzman ile çalışmak size uzun vadede büyük kazanç sağlayacaktır. Gilx İnternet hizmetleri halen bir çok büyük kuruluşun sosyal medya danışmanlığını üstlenmekte, ve online itibar yönetimi konusunda bu kuruluşlara ajans faaliyetlerini sunmaktadır.
  5. Blogları göz ardı etmeyin…
    Hem kendi firmanızın günlük siteleri olan blogları, hem de sizinle ilgili konularda olan diğer blogları takip etmeyi ihmal etmeyin. Eğer gerçekten verecek bir cevabınız, veya konuya katkıda bulunacak bir söyleminiz varsa bu bloglarda cevaplarınızı eklemeyi de unutmayın. (Bu konuda şunu muhakkak göz önüne alın. Kimse blog sitesini sizin reklamınız için yayınlamamaktadır. Konunuzla ilgili bir blog sitesinde, cevap verebileceğiniz konulara, gerçek cevaplar vermek dışında asla “Teşekkürler” gibi sadece backlink elde etme amaçlı anlamsız cevaplar kullanmayın. Kaş yapayım derken göz çıkartmış olursunuz.)
  6. İçerik Kral ise Link Kraliçedir…
    Evet özgün ve ilgi çekici içerik en önemli unsurdur, ancak bu içeriğin sağlam bir link yapısı ile desteklenmesi de zorunludur. Google için temel unsur bir içeriğe verilen “kaliteli link” sayısı olduğundan dolayı firmanızın sektörel sitelerde yer alması ve bu sitelerden link edinmesi, tanıtım yazıları ile ilgili sitelerden linklenmesi sitenizin SEO gücüne güç katacaktır.
  7. Kendinizi göstermekten korkmayın…
    Bir çoğumuz kamera karşısında utangaç davranabiliyoruz, doğrudur. Ancak firmanızın kurumsal kimliğini tanıtacak videolarınızı sosyal mecralarda paylaşmanızda utanılacak bir şey yok. Bu videolar hem tanınırlığınızı arttıracak, hem de sesinizi çok daha kolay duyurmanızı sağlayacaktır.
  8. Eğitim Kurumları ve Devlet Kurumları ile irtibatta olun…
    Google ve benzeri bir çok  arama motoru eğitim kurumlarına ait (.edu , .edu.tr uzantılı) alan adlarından gelen linkler ile, devlet kurumlarına ait (.gov , .gov.tr uzantılı) alan adlarından gelen linkleri son derece önemli görmektedirler. Bu kuruluşlar ile ister etkinliklerinde yer alarak, ister bir burs programı düzenleyerek irtibatta olmanız, firmanızın kurumsal internet sitesine inanamayacağınız kadar SEO etkisi yaratacak bağlantılar edinmenizi sağlayacak, ayrıca kurumsal itibarınızın yükselmesinde de etkili olacaktır.
  9. Sitenizi güncel tutun…
    Sitenizi güncelleme sıklığınız ile Google tarafından önemsenmeniz paralellik taşır. Haberler bölümünde eklenmiş son haberiniz aylar önce yayınlanmışsa bu durum sizin için oldukça negatif bir etki yaratacaktır. Bu sebepten ötürü firmanızın blog köşesinde veya haberler bölümünde güncelleme işlemlerinizi aksatmamanız önemlidir.
  10. Doğru anahtar kelimeler kullanın…
    Sitenizde yer alan içerikte yer alan anahtar kelimelerin, sektörünüzle ilgili kelimeler olmasına özen gösterin. Kendinizi yazdığınız yazıyı arayacak kişinin yerine koyarak, hangi anahtar kelimeleri seçmeniz gerektiği konusunda bir fikir sahibi olabilirsiniz. Ayrıca bu işin profesyonellik gerektiren bir araştırma konusu olduğunu da göz ardı etmemeniz sizin yararınızadır.
  11. Flash animasyonlardan uzaklaşmaya başlayın…
    Çevremizde gördüğümüz bir çok yerel firma, göz alıcı olması, şirin görünmesi gibi sebeplerden ötürü Flash animasyonlarla dolu internet sitelerini tercih etmektedirler. Her ne kadar imkansız olmasa da Flash ile hazırlanmış bir sitenin SEO gücü ilk 10 sıra için yeterli olmamaktadır, daha doğrusu HTML teknolojileri kullanılan bir siteye göre çok daha zorlu bir süreçten sonra ilk 10 sıra hedeflenebilmektedir. Ayrıca bu sitelerin günümüzde yaygın olarak kullanılan iPad gibi tablet bilgisayarların çoğunda görüntülenememesi de çok büyük bir engel oluşturmaktadır.
  12. Yerel Arama Sonuçlarında yer almayı unutmayın…
    Google haritaları ve benzeri yerel arama sonuçlarında yer almıyorsanız, şimdiden maça yenik başlıyorsunuz demektir. Arama sonuçlarını geleceği her geçen gün yerel aramaları işaret etmeyi sürdürmektedir. Şimdiden yerinizi ayırtmadıysanız, geç bile kalmış olabilirsiniz.
  13. “Hangi arama kelimeleri kullanılmalı?” sorusunun cevabını mutlaka öğrenin…
    Sektörünüzdeki hizmetlerin hangi arama kelimelerinden arandığını mutlaka bilmelisiniz ki, sıralamalarda elde ettiğiniz yerlerden size ziyaretçi gelebilsin. Google üzerinden öğrenilebilecek olan bu bilgi sizin SEO çalışmalarınızda yanlış hedefler seçmenizi önleyecektir.
]]>
<![CDATA[Soğuk havalarda online alışveriş tavan yaptı]]> Türkiye genelinden alınan bilgilere ve uygulanan istatistliklere göre yapılan açıklamada şubat ayı başların dan bu yana ülkemizde şiddetini artıran soğuk ve karlı havalarda yapılan online alışverişler tavan yaptı.

Bu olumsuz hava koşullarında ki online alışverişler tabiki de e-ticaret siteleri sahiplerinin yüzünü güldürdü. Soğuk havada dışarı çıkmaktan çekinen insanlar ihtiyaçlarını kapıda ödeme sistemi veya kredi kartı ile satın alıp evlerine kurye ve özel kargo şirketleriyle getirtmeyi tercih ettiler.

Bu soğuk havalarda yapılan alışverişlerin normal günlere oranla yüzde 150 artış gösterdiği görülüyor. Yapılan online alışverişler de satılan ürünlere bakılınca soğuk havaların etkisiyle en çok ısıtıcı ve elektrikli ısıtıcılar satıldı.

Sanal mağzalar olan e-ticaret sitelerinde yüzde 150'lik online alışveriş artışının ardından bakılınca en çok şu ürünler talep görmüş; Elektrikli ısıtıcılar, temel gıda maddeleri, kar zinciri, eldiven ve temizlik malzemeleri yoğun ilgi gören ürünler arasında.

]]>
<![CDATA[Genç internet zenginleri]]> Sanal ortamda girişimciyseniz, sporcu biri ya da sanatçı, pop star değilseniz, genç yaşlarda sizde milyoner olabilirsiniz.

Bu girişimci zenginlerden Listenin başını ise Facebook’un kurucusu ve CEO’su Mark Zuckerberg geliyor.

İnfografikte bir girişimi hayata geçirmek için gereken temel öğeler de listelenmiş. Sahip olmanız gereken en temel şey, bir girişimci için en büyük sermayesi olan bilgisayarı ve tabii ki fikri. Elbette fikri hayata geçirirken internet bağlantısına ve zamana da ihtiyaç var.

İnfografikte, milyonerlerin künyeleri ve 30 yaşına gelmeden zengin olan patronların mezuniyet durumları da yer alıyor.

Listede bulunan 4 kişi üniversite mezunu , 3 kişi okullunu bırakmış, 2′si hiç üniversiteye gitmemiş. Dropout olmak, başarının sırrı olarak lanse edilse de tartışmaya açık bir konu. Facebook, WordPress ve Firefox’ın kurucuları üniversiteden terk öğrencilerin girişimleri. Bildiğiniz üzere, Apple’ın kurucularından Steve Jobs, Twitter kurucusu Jack Dorsey ve Bill Gates de okulu bırakanlar arasında yer alıyor. Hiç üniversiteye gitmemiş genç milyonerler arasında Radium One ve deviantART kurucuları yer alıyor.

]]>
<![CDATA[Blog sayfanızda makaleler ve seo]]> Sitenizde blog sayfası oluşturmak şuan için google'da yükselmede en büyük etkenlerde biri olarak tabir ediliyor. Şöyleki sitenize bir blog sayfası açıp yeni özgün makaleler ekleyerek arama motorları dizinlerinde yeni bir siteymiş gibi tekrardan yeni bir linkle yerinizi alıyorsunuz ee tabi doğal olarak bu bloglarda yapılan yanlışlarda arama motorlarında sizler için bir dezavantaj olacak ve kötü bir itibar bırakabileceğinizi de unutmayın istedik ve sizler için başlıca gelen yanlışları ve önerileri listeledik.

İlk olarak en önemli etken blog sayfalarınızı subdomain olarak çalıştırmayın.

sub domain

Blog sayfanızı sitenizin ana dizininde bir klasör olarak gösterirseniz bu seo açısından sizler için bir artı puan olucaktır.

blog url yapısı

 

Blog sayfanızda yeni eklediğiniz yazılarda molotonluktan biraz uzaklaşın.

blogunuzda yeni makaleler eklerken kullanıcıların ve ziyaretçilerinizin dikkatini çekecek ve sürekli karşılaştıkları bilgilerden biraz uzaklaştırmayı deneyin bu size fayda sağlıyacaktır. Ziyaretçileriniz alışılmışın dışında şeylerle karşılaşınca sitenize bağlılıkları artıcak sizlerinde farklılığı biraz daha ön plana çıkmış olucaktır. Blogunuzda sürekli aynı şeylerden bahsetmemenin yanı sıra birde makalelerinizin ekleme süresi var bu süre en fazla 2(iki) günde 1(bir) yeni makale şeklinde olmalıdır. minumum sürede ise günde en fazla 2-3 (iki)-(üç) yeni makale olacak şekilde ayarlamanız sağlıklı olucaktır. Tüm bunların yanı sıra yeni makalelerinizin bir de içerik boyutu var tabikide makalelerinizin içeriğini kesinlikle az/kısa bırakmayın site ortalaması baz alınınca ortalama karakter sayısına göre hareket etmeniz sitenizin yararına olucaktır.

Blogunuzda ki yeni makalelerinizde alışılmışın dışına çıkarak biraz farklılık çıkartmaya çalışın.


blogunuzda monotonluktan uzaklaşın
Blogunuz da sürekli aynı tür ve içerikli makaleler yayınlamak takipçileriniz bir zaman sonra sıkıp bunaltabilir bunun için sitenizde farklılık olarak çeşit makaleler sektörden bilgiler ve ulaşabiliyorsanız güncel ilgi çekici istatistlikler yayınlayabilirsiniz. Makalelerinizde açık kapı bırakarak ziyaretçi yorumuna izin verebilir ve kullanıcılarınızın beyin fırtınası yapmaları, tartışmaları ve fikirlerini sunmaları her iki yöndende sitenize artı puan kazandıracaktır.


Blog sayfanızda seo çalışmaları.

Blogunuza yeni makale eklerken sitenizin öenmli keywords'larından bir veya bir kaçını kullanarak bu keywordslara link verebilirsiniz. Bu yaklaşım arama motorlarındaki sıralamanız açısından sizlere oldukça büyük fayda sağlıyacaktır.


Son olarak unutulmamalıdır ki güncel makale girişiniz yoksa eğer tüm bu durumlardan faydalanmak için bir blog dizini oluşturabilir ve burdan makale paylaşımı yapabilirsiniz. Bir süre sonra sizde göreceksiniz ki seo açısından oldukça büyük etkisi varmış.

]]>
<![CDATA[Türkler interneti nasıl ve ne kadar kullanıyorlar]]> Türkiyedeki internet kullanım oranı 10 yıl önce yani 2001-2002 yıllarında 2 milyon civarında iken günümüzde ki sayı IAB Türkiye İnternet Ölçümleme kurumunun yaptığı araştırmaya göre %750 artarak 35 Milyon civarına ulaşmıştır. Buda demek oluyor ki Türkiye nüfusunun yarısı yani her 2 insandan 1'i internet kullanıyor.

Ülkemizdeki internet kullanıcıları bu her geçen gün büyüyen internet tutkunluğunu yapılan istatistliklere göre genel olarak güncel haberleri takip etmek, kaçırdıkları dizileri izlemek ve radyo dinlemek aracılığıyla kullanıyorlar. Bu durum Tv ve gazetenin internet üzerinden takip edilmesi reyting ordanlarının hesaplanmasının gittikçe güç bir hâl almasına neden oluyor.

IAB Türkiye araştırmaları için Gemius / Ipsos tarafından gerçekleştirilen İnternet Ölçümleme Araştırması, Ülkemizde internet kullanımının 12 yaş ve üzeri baz alınarak yapılan araştırmada 24 milyon 913 bin 169 internet kullanıcısının var olduğunu kayıtlara geçiriyor.

Erkek internet kullanıcıları Televizyonu internet üzerinden takip ediyorlar!

Günümüzde her geçen an artan internet kullanıcısı sayısının büyük bir bölümü ve özellikle erkek bireyler çoğunlukla Televizyon keyiflerini internet üzerinden çıkartıyorlar. Tabi bu durum doğal olarak reyting hesaplanmasını güç kılıyor. İnternet üzerinden Televizyon izleyenlerin %69.91 lik kısmını erkek kullanıcılar oluştururken geri kalan %39,01 lik kesimide bayan kullanıcılar dolduruyor.

Yapılan araştırmaya göre; İnternetten Televizyon izleme oranlarının yaşlara göre dağılımı şu şekilde; %14,13'lük kesim 15-17 yaş aralığında, %30,91'lik kısım 18-24 yaş aralığında, %29,37'si 25-34 yaş aralığında, %16,31'i 35-44 yaş aralığında, %7,07'si ise 45-54 yaş aralığında ve yüzde 2,20'si 55 yaş ve üzerinde olduğu saptlandı.

Günümüz insanları gazete almıyor internetten okuyorlar!

Yapılan araştırmaya göre günümüzdeki internet kullanıcılarının ikinci büyük kısmıda gazete almak yerine daha ekonomik ve kolay olan haber sitelerini takip ediyorlar. Bu durumdan şunu çıkartabiliriz ki geleneksel medya yerini yavaşça online medyaya bırakıyor. Günümüzde internet üzerinden haber okuyan ineternet kullanıcılarının %45'i kadınlardan %55'i ise erkek kullanıcılardan oluşmakta İnternetten haber okuma sayısına oranla yaş aralıklarına göre en büyük kısmını %31'lik kesimle 24-35 yaş aralığı oluşturuyor.

Radyo artık internetten dinleniyor!

Yapılan araştırmalar söylüyor ki Televizyon ve gazete gibi artık radyo dinleme alışkanlığıda artık internet ortamına dökülmeye başlamış. Araştırmada yer alan bireylerden %49'u olan kadınlar ve %51'lik kısım Erkek kullanıcılar artık ineternet üzerinden radyo dinlediklerini söylemişler.

]]>
<![CDATA[Büyük firma ve şirketler alan adlarını (domainlerini) daha pahalıya alıcaklar]]> İçinde bulunduğumuz günlerde akıllara zarar satış rakamları ile satılmış domain fiyatları duyuyoruz. Fiyatları 15 ila 100 Türk Lirası arasında değişen ve kullanıcıya uzantı seçme hakkı sununan alan adı regleme firmaları artık artık görüşlerini değiştirecek gibi görünüyorlar.

İnternetin doğumundan bu yana geçen 27 yılın ardından artık yeni bir dönem açılıyor bundan önce büyük firma ve şirketlerde aynen sıradan müşteriler gibi domain alışverişi yapabiliyorken artık bu domain alışverişi için büyük bütçeler ayırmaları gerekmekte.

Bu yeni dönemde Holdingler, Firma ve şirketler, bankalar kısacası aklınıza gelebilecek bütün büyük kuruluşlar alan adı regleyebilmek için 200 ila 210 bin doları bir tarafa koymaları gerekiyor. Yıllık 9 dolara reglenen ve ardından binlerce dolara satılan bu domain alışverişi artık tarihe karışacak nasıl mı ?

Bu kuruluşlar 185 bin dolar yani yaklaşık 340 bin Türk lirası karşılığında istedikleri bir alan adını alabilecekler ve ilk yıl 210 bin dolar harcama yapacaklar. Özellikle büyük kuruluşların alan adlarını sanal ortamda korumaya çalışmalarının yıllık kirası 25 bin dolar olacak.

Tartışmaları süren bu uygulamada alan adları fabrikası olarak bilinen ICANN tarafından onaylanan ve imzalanan yeni dönemde bu büyük kuruluşlar istekleri üzerine alabilecekleri alan adlarının yanı sıra keyiflerine göre alan adı uzantısıda alabilecekler.

Geçtiğimiz günlerde başlayan bu tescil dönemi 30 Mart 2012 tarihine kadar sürecek ve takibinde 2013 yılı başında yep yeni uzantılı domain uzantılı siteler devreye girecek.Bu uygulama büyük kuruluşlar için büyük meblalarda harcama anlamına gelsede yeni siber dolandırıcılık yöntemlerinin ortaya çıkmasından korkuluyor.

]]>
<![CDATA[İşinizi dünyaya tanıtmanın en güzel kanallarından biri de sanal ortam (İnternet) ]]> İşinizi dünyaya tanıtmanın en güzel kanallarından biri de sanal ortam (İnternet)

Her şeyi ile süper bir insansınız her şeyi tadında, gerektiği yerde ve gerektiği kadar yapıyorsunuz belirli kriterleriniz var işinizde çok iyi bir ustasınız Peki ama web siteniz ne alemde ? Takipçilerinizin, müşterilerinizin ve sizi tanıyan herkezin görsel olarak harika bir zevk alarak işinize ve bilgilerinize kolayca ulaşabileceği projeleriniz veya hizmet ve ürünlerinize hızlı bir şekilde bakabilecekleri bir web siteniz yok mu ?

İşte bu durum da direk devreye biz giriyoruz. Sizleri tüm dünyaya kolay ve benzerlerine nazaran çok daha düşük maliyet ile tanıyoruz.Tüm bunları yaparken gereksinimlerinize oranla hareket ediyor direkt olarak hedef kitlenize hitap ediyoruz.

Çağımızın gerektirdiği sanal alemde sizlerinde yerinizi almanızın zamanı gelmedi mi hâlâ sizlerde rakipleriniz kadar rekabete dahil olabilir yada onlardan bir adım önde olarak yarışa başlayabilirsiniz. Bütün herşeyi hakkıyla yapıyor işinizi, kalitenizi artırmak istiyorsanız işte sizin için kesin ve artık gerekli bir başlangıç.

]]>
<![CDATA[Web Site Optimizasyonu nedir ve nasıl yapılır ?]]> Web Site Optimizasyonu; Sitenizin içeriğini veya da tanıtımını yaptığınız ürüne veyahut hizmetlerinize ilgi gösteren potansiyel internet kullanıcılarının siteye ilgi duymalarının yani sitenize girerek bağlı birer kullanıcı olmaları için yapılan çalışmalardır. Bir başka deyişle sitenizi google'da üst sıralara taşıma çabası zaten bu durum sonunda eğer başarılı olmuşsanız bir önce söylediklerimizi yerine getişmiş de sayılırsınız.

Peki google'da üst sıralara çıkmak için neler yapılabilir ?

  • Sitenizin arama motorlarına kayıt ettirilmesi
  • Sitenizin ilgile kategorilerde sağlam ve sürekli dizinlere kayıt ettirilmesi
  • Sitenizin açık kaynak rehberlerde yerini alması gerekir
  • Sitenizin içeriği ile uyuşan sitelerden link (backlink) alınması
  • İlgili sitelere sitenizin reklamlarını vermeniz
  • Basılı yayında TV, GAZETE, DERGİ gibi kaynaklarda yer bulması
  • İlgili hedef kitlenin belirlenerek e-posta veya telefon reklamları ile bilgilendirilmesi

 

Başlıca yapılabileceklerdir.

Aklınızdan çıkartmayın ki sitenizin tasarımı ne kadar güzel ve çekici olursa olsun bir bunun kadar da tanıtım ve reklamlar önemlidir. Güzel tasarımınızın harika logonuzun sizden haberi olmayan müşteri kitlenize ve size hiç bir yararı olmicaktır.

]]>
<![CDATA[Aker Bioenerji SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ. Kurumsal web sitesi bizim tarafımızdan hazırlanacak]]> Aker Bioenerji SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ. Web sitelerinin hayata geçirilmesi için bizleri seçtiler.

Karşılıklı anlaşma sonrası yetkililerle yapılan toplantımızda Ocak 2010 teslimat olarak öngörülmüştür.

Şirket yetkililerine bizleri seçtikleri için teşekkür eder şimdiden hayırlı olmasını dileriz.

Gilx web tasarım ve programlama hizmetleri.

]]>
<![CDATA[Ak Parti Bucak gençlik kolları resmi web sitesi bizim tarafımızdan hazırlanacak]]> Ak Parti Bucak gençlik kolları derneği Web sitelerinin hayata geçirilmesi için bizleri seçtiler.

Karşılıklı anlaşma sonrası yetkililerle yapılan toplantımızda Şubat 2011 öncesi teslimat ön görülmüştür.

Dernek yetkililerine bizleri seçtikleri için teşekkür eder şimdiden hayırlı olmasını dileriz.

Gilx web tasarım ve programlama hizmetleri.

]]>
<![CDATA[Yeşil Kamera Kısa Film Yarışması Resmi web sitesi hayata geçirildi]]> Üniversiteler Arası Yeşil Kamera 'Geri Dönüşüm ve Çevre' Kısa Film Yarışması Resmi Web sitelerinin hayata geçirilmesi için bizi seçmişti. Bizlerde

detaylı bir çalışmanın ardından bugün siteleri teslim ettik ve kendilerine 1 (bir) ay test

süreci sunduk bu süre içerisinde ve sonrasındaki tüm Grafik ve Yazılımsal hata /

sorunlar tarafımızca giderilip 3 ay boyunca site trafiği ve aylık hit istatistlikleri

tarafımızdan kontrol edilecektir.

Yarışma organizasyon yetkililerine yeni sitelerinin hayırlı olmasını diler bizi tercih ettkikleri için ayrıca

teşekkür ederiz.

Gilx web tasarım ve programlama hizmetleri.

]]>
<![CDATA[Seydioğulları Kerestecilik Kurumsal web sitesi teslim edildi]]> Seydiogulları kerestecilik Nakliye ve Petrol ürünleri Tic. Ltd. Şti. Web sitelerinin hayata geçirilmesi için bizi seçmişti. Bizlerde

detaylı bir çalışmanın ardından bugün siteleri teslim ettik ve kendilerine 1 (bir) ay test

süreci sunduk bu süre içerisinde ve sonrasındaki tüm Grafik ve Yazılımsal hata /

sorunlar tarafımızca giderilip 2 ay boyunca site trafiği ve aylık hit istatistlikleri

tarafımızdan kontrol edilecektir.

Şirket yetkililerine yeni sitelerinin hayırlı olmasını diler bizi tercih ettkikleri için ayrıca

teşekkür ederiz.

Gilx web tasarım ve programlama hizmetleri.

]]>
<![CDATA[Yeşil Kamera Kısa Film Yarışması Resmi web sitesi tarafımızca hazırlanacak]]> Üniversiteler Arası Yeşil Kamera 'Geri Dönüşüm ve Çevre' Kısa Film Yarışması resmi web sitesinin hazırlanması konusunda yarışma organizasyonunu yapan grup-e ve recycling dergisi bizi tercih etti.

Karşılıklı anlaşma sonrası yetkililerle yapılan toplantımızda teslimat için Kasım 2010 öngörüldü.

Şirket yetkililerine bizleri seçtikleri için teşekkür eder şimdiden hayırlı olmasını dileriz.

Gilx web tasarım ve programlama hizmetleri.

]]>
<![CDATA[Seydioğulları Kerestecilik Web tasarım ve Programlama konusunda bizi tercih ettiler]]> Seydiogulları kerestecilik Nakliye ve Petrol ürünleri Tic. Ltd. Şti. Web sitelerinin hayata geçirilmesi için bizleri seçtiler.Karşılıklı

anlaşma sonrası yetkililerle yapılan toplantımızda Eylül 2010 öncesi teslimat ön

görülmüştür.

Şirket yetkililerine bizleri seçtikleri için teşekkür eder şimdiden hayırlı olmasını dileriz.

Gilx web tasarım ve programlama hizmetleri.

]]>
<![CDATA[Saadet kereste Ltd. Şti. siteleri hayata geçirildi]]> Saadet kereste Ltd. Şti. Web sitelerinin hayata geçirilmesi için bizi seçmişti. Bizlerde detaylı bir çalışmanın ardından bugün siteleri teslim ettik ve kendilerine 1 (bir) ay test süreci sunduk bu süre içerisinde ve sonrasındaki tüm Grafik ve Yazılımsal hata / sorunlar tarafımızca giderilip 6 ay boyunca site trafiği ve aylık hit istatistlikleri tarafımızdan kontrol edilecektir.

Şirket yetkililerine yeni sitelerinin hayırlı olmasını diler bizi tercih ettkikleri için ayrıca teşekkür ederiz.

Gilx web tasarım ve programlama hizmetleri.

]]>
<![CDATA[Saadet kereste Ltd. Şti. Bizi seçti]]> Saadet kereste Ltd. Şti. Web sitelerinin hayata geçirilmesi için bizleri seçtiler.Karşılıklı anlaşma sonrası yetkililerle yapılan toplantımızda Haziran 2010 öncesi teslimat ön görülmüştür.

Şirket yetkililerine bizleri seçtikleri için teşekkür eder şimdiden hayırlı olmasını dileriz.

Gilx web tasarım ve programlama hizmetleri.

]]>