# 36 - Firmanızın online itibar yönetimi için önemli öneriler

icon 11 Şubat 2012, Cumartesi Tarihinde eklendi. icon 651 kez okundu.

Firmanızın online itibar yönetimi için önemli öneriler

Google üzerinde firmanız ile ilgili hoşunuza gitmeyen içerikler ile karşılaşıyor, veya bu içeriklerin gerçekliğinden şüphe duyuyorsanız “online itibar yönetimi” sizin başvurmanız gereken bir danışmanlık konusudur. Özellikle bu konuda sorun yaşamamak için en temel adımlarda doğru hamleleri uygulamanız doğal olarak sizin için en faydalısı olacaktır.

Bugün yazımızda sizlere online itibar yönetiminin en temel unsuru olan SEO, yani Arama Motoru Optimizasyonu konusunda dikkat etmeniz gereken temel kurallardan bahsedeceğiz. Her ne kadar ilk başta organik olarak bağ kurulamaz gibi görünse de, firmanızın isminin yazıldığı durumda bile kurumsal internet sitenizin yerine sonuçlarda yer alan alakasız internet sitelerini saf dışı bırakmak için başarılı bir SEO çalışması, online itibar yönetimi ile ilgili en temel unsur olmaktadır.

Online itibar yönetimi ile ilgili dijital iletişim ve bülten yayınları mecraları konularına daha sonra değineceğimizi belirterek şimdi sizlere kurumsal SEO çalışmalarınızda göz önüne almanız gereken temel 13 ipucu ile yardımcı olalım.

  1. Son Kullanma Tarihi bulunan içeriklerden uzak durun…
    Kurumsal sitenizin herhangi bir alanında, ister blog alanı olsun, ister makaleler köşesi olsun, yayınlayacağınız bilgilerin sadece bugün için değil, tüm zamanlar için geçerliliğini koruyacak içeriğe sahip olmasını hedeflemeniz sizin avantajınızadır. Bu sayede yıllar sonra bile sizin arama sonuçlarında yer almanız, ve bu sonuçlardan size ulaşan ziyaretçilerinizin sitenizde daha uzun süre kalarak sizinle iletişime geçme oranının artması elde edilecektir.
  2. Kurumsal Sosyal Medya profillerinizi güncel tutun…
    Firmanız için oluşturduğunuz Facebook sayfasından, Google+ sayfasına, LinkedIn firma sayfanıza kadar bütün kurumsal profillerinizin güncel olduğundan emin olun. Google arama sonuçları için etkilerinin ne derecede olacağı tartışılabilir, ancak size herhangi bir mecradan ulaşan kişilerin doğru bilgiler edinmesi kurumsal itibar konusu için son derece önemli bir olgudur.
  3. Müşteriniz gibi düşünmeyi öğrenin…
    Müşterilerinizin neleri önemseyip, neleri göz ardı edeceğini bilmeniz gerekmektedir. Genç bir yaş kitlesine hitap eden bir firmanın, Dede Efendi ve eserleri hakkında bir araştırma yayınlaması, bu araştırmanın değerini asla azaltmayacaktır, ancak kitlenizin de ilgisini ne derecede çekeceği bir soru işareti olacaktır. Kurumsal müşteri portföyünüzün eğilimlerini, ilgi alanlarını bilerek internet mecralarınızda kullanacağınız içerikleri doğru seçmeniz online itibarınız açısından son derece etkilidir.
  4. Uzmanlarla çalışın…
    İnternetin gücünü asla küçümsemeyin. Kurumsal olarak yapacağınız en ölümcül hata bu olacaktır. Yıllarca emek verdiğiniz firmanızın bir tane hatası yüzünden sosyal medya üzerinde “günah keçisi” durumuna düşmeniz tabiri caizse an meselesi olabilmektedir. Bu durumlarla karşılaşmamak için firmanızın gerektiği zamanlarda, anında açıklamalarını duyurabilmesi hayati önem taşımaktadır. Bu sebepten ötürü sosyal medya danışmanlığı konusunda bir uzman ile çalışmak size uzun vadede büyük kazanç sağlayacaktır. Gilx İnternet hizmetleri halen bir çok büyük kuruluşun sosyal medya danışmanlığını üstlenmekte, ve online itibar yönetimi konusunda bu kuruluşlara ajans faaliyetlerini sunmaktadır.
  5. Blogları göz ardı etmeyin…
    Hem kendi firmanızın günlük siteleri olan blogları, hem de sizinle ilgili konularda olan diğer blogları takip etmeyi ihmal etmeyin. Eğer gerçekten verecek bir cevabınız, veya konuya katkıda bulunacak bir söyleminiz varsa bu bloglarda cevaplarınızı eklemeyi de unutmayın. (Bu konuda şunu muhakkak göz önüne alın. Kimse blog sitesini sizin reklamınız için yayınlamamaktadır. Konunuzla ilgili bir blog sitesinde, cevap verebileceğiniz konulara, gerçek cevaplar vermek dışında asla “Teşekkürler” gibi sadece backlink elde etme amaçlı anlamsız cevaplar kullanmayın. Kaş yapayım derken göz çıkartmış olursunuz.)
  6. İçerik Kral ise Link Kraliçedir…
    Evet özgün ve ilgi çekici içerik en önemli unsurdur, ancak bu içeriğin sağlam bir link yapısı ile desteklenmesi de zorunludur. Google için temel unsur bir içeriğe verilen “kaliteli link” sayısı olduğundan dolayı firmanızın sektörel sitelerde yer alması ve bu sitelerden link edinmesi, tanıtım yazıları ile ilgili sitelerden linklenmesi sitenizin SEO gücüne güç katacaktır.
  7. Kendinizi göstermekten korkmayın…
    Bir çoğumuz kamera karşısında utangaç davranabiliyoruz, doğrudur. Ancak firmanızın kurumsal kimliğini tanıtacak videolarınızı sosyal mecralarda paylaşmanızda utanılacak bir şey yok. Bu videolar hem tanınırlığınızı arttıracak, hem de sesinizi çok daha kolay duyurmanızı sağlayacaktır.
  8. Eğitim Kurumları ve Devlet Kurumları ile irtibatta olun…
    Google ve benzeri bir çok  arama motoru eğitim kurumlarına ait (.edu , .edu.tr uzantılı) alan adlarından gelen linkler ile, devlet kurumlarına ait (.gov , .gov.tr uzantılı) alan adlarından gelen linkleri son derece önemli görmektedirler. Bu kuruluşlar ile ister etkinliklerinde yer alarak, ister bir burs programı düzenleyerek irtibatta olmanız, firmanızın kurumsal internet sitesine inanamayacağınız kadar SEO etkisi yaratacak bağlantılar edinmenizi sağlayacak, ayrıca kurumsal itibarınızın yükselmesinde de etkili olacaktır.
  9. Sitenizi güncel tutun…
    Sitenizi güncelleme sıklığınız ile Google tarafından önemsenmeniz paralellik taşır. Haberler bölümünde eklenmiş son haberiniz aylar önce yayınlanmışsa bu durum sizin için oldukça negatif bir etki yaratacaktır. Bu sebepten ötürü firmanızın blog köşesinde veya haberler bölümünde güncelleme işlemlerinizi aksatmamanız önemlidir.
  10. Doğru anahtar kelimeler kullanın…
    Sitenizde yer alan içerikte yer alan anahtar kelimelerin, sektörünüzle ilgili kelimeler olmasına özen gösterin. Kendinizi yazdığınız yazıyı arayacak kişinin yerine koyarak, hangi anahtar kelimeleri seçmeniz gerektiği konusunda bir fikir sahibi olabilirsiniz. Ayrıca bu işin profesyonellik gerektiren bir araştırma konusu olduğunu da göz ardı etmemeniz sizin yararınızadır.
  11. Flash animasyonlardan uzaklaşmaya başlayın…
    Çevremizde gördüğümüz bir çok yerel firma, göz alıcı olması, şirin görünmesi gibi sebeplerden ötürü Flash animasyonlarla dolu internet sitelerini tercih etmektedirler. Her ne kadar imkansız olmasa da Flash ile hazırlanmış bir sitenin SEO gücü ilk 10 sıra için yeterli olmamaktadır, daha doğrusu HTML teknolojileri kullanılan bir siteye göre çok daha zorlu bir süreçten sonra ilk 10 sıra hedeflenebilmektedir. Ayrıca bu sitelerin günümüzde yaygın olarak kullanılan iPad gibi tablet bilgisayarların çoğunda görüntülenememesi de çok büyük bir engel oluşturmaktadır.
  12. Yerel Arama Sonuçlarında yer almayı unutmayın…
    Google haritaları ve benzeri yerel arama sonuçlarında yer almıyorsanız, şimdiden maça yenik başlıyorsunuz demektir. Arama sonuçlarını geleceği her geçen gün yerel aramaları işaret etmeyi sürdürmektedir. Şimdiden yerinizi ayırtmadıysanız, geç bile kalmış olabilirsiniz.
  13. “Hangi arama kelimeleri kullanılmalı?” sorusunun cevabını mutlaka öğrenin…
    Sektörünüzdeki hizmetlerin hangi arama kelimelerinden arandığını mutlaka bilmelisiniz ki, sıralamalarda elde ettiğiniz yerlerden size ziyaretçi gelebilsin. Google üzerinden öğrenilebilecek olan bu bilgi sizin SEO çalışmalarınızda yanlış hedefler seçmenizi önleyecektir.
icon sosyal medya icon arama motoru optimizasyonu icon itibar yönetimi icon web icon alan adlarından gelen icon arama sonuçlarında yer icon online itibar yönetimi

Öneri Konu

icon Türkler interneti nasıl ve ne kadar kullanıyorlar